آموزش طراحی صفحات وب بصورت کاربردی

اجرای فایل های PHP

جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹ ق.ظ

شما می توانید کدهای PHP را داخل یک ویرایشگر ساده متنی مثل notepad بنویسید و با پسوند php آن را ذخیره کنید اما شما برای اجرای فایل های PHP باید یک سرور مجازی روی سیستم نصب کنید که ما از نرم افزار wampServer استفاده می کنیم نرم افزار wampServer  را اجرا کرده و فایل های PHP  را باید در مسیر نصب نرم افزار، شاخه ی wamp و بعد داخل شاخه ی www ذخیزه م کنیم (مثلا نام فایل ما Myfile.php می باشد)سپس یک مرورگر باز کرده و داخل نوار آدرس آن آدرس زیر را باید تایپ کنیم :

localhost/Myfile.php

در نرم افزار Dreamweaver برای اجرای فایل های PHP و دسته بندی فایل های خود مثل یک پروژه باید یک سری تنظیمات انجام داد

ابتدا نرم افزار Dreamweaver را اجرا کرده در صفحه ابتدایی نرم افزار در قسمت سمت راست گوشه پایین (پنجره Files ) روی گزینه Manage Sites کلیک می کنیم

بعد از اینکه روی گزینه Manage Sites کلیک کردیم پنجره ی Manage Sites باز می شود سپس برای ایجاد سایت جدید روی گزینه New Site کلیک می کنیم

در پنجره باز شده در قسمت Site Name  نام سایت را مشخص می کنیم  و در قسمت Local Site Folder مسیر ذخیره سازی فایل ها را مشخص می کنیم و سپس باید سرور را تنظیم کنیم برای این کار ابتدا باید از قسمت سمت چپ Servers  را انتخاب کنیم

بعد از اینکه Servers را انتخاب کردیم در پنجره ی باز شده روی علامت + ( Add New Server ) کلیک می کنیم

بعد از اینکه روی + کلیک کردیم در پنجره ی جدیدی که باز می شود در قسمت Server Name  نام سرور را مشخص می کنیم دقت کنید که در قسمت Connect Using گزینه Local/Network انتخاب شده باشد سپس در قسمت Server Folder پوشه ی ذخیره سازی در فایل ها در سرور را مشخص می کنیم در قسمت Web Url آدرس را برای مرور گر مشخص می کنیم که باید ابتدا localhost و سپس نام پوشه ای که فایل ها در آن ذخیره می باشد بنویسیم

بعد از آن روی save کلیک کرده به یاد داشته باشید که تیک گزینه Testing را بزنید ( برای اینکه نتیجه ی اجرای فایل ها را ببینید )

روی save کلیک کرده و سپس Done را کلیک می کنید

حالا شما براحتی می توانید نوع فایل را PHP انتخاب کنید کدهای PHP را نوشته و بعد از ذخیره فایل با زدن F12 یا کلیک روی Preview in Firefox یا Preview in IExplorer نتیجه کدهای php را ببینید

دوستان عزیز اگر سوالی داشتید میتونید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید

  • امیر دربندی

فایل PHP

اجرای PHP

کدهای PHP

نظرات  (۶)

بسیاااار عااااااالی سپاس
سلام خسته نباشین من تمام این کارهایی ک گفتین مو ب مو انجام دادم اما همون خطای ۴۰۴نمایش داده میشه.😓😟 اخطارشم اینه:HTTP Error 404. The requested resource is not found.
سلام ممنون از توضیحات مفیدتون. 
سلام خسته نیاشید.ممنون از اموزش دقیقتون
من همه مراحلو طی کردم ولی اخرش که ادرس url  و وارد میکنم ارور 404 میده بهم.
مشکل از کجاست؟
ممنون
پاسخ:
سلام
اگر آموزشو دقیق مرحله به مرحله انجام بدین به درستی فایل php اجرا خواهد شد

سلام
ممنون از آموزش خوبتون. 
استفاده کردیم. و راه گشا بود.
سلام،با تشکر از توضیحات مفیدتون،من تمام این کار ها رو کردم،wamp  رو هم نصب کردم و اجراش هم کردم ،وقتی  dreamwaver رو باز میکنم و کد php  می نویسم و میخوام با مرورگر بازش کنم یا همون کلیدf12 بهم ارور404 میده.هر کار کنم درست نمیشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی